مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 تیر 1394 ساعت 14:402015-07-03پزشكي

هشدار معاون وزیر بهداشت به گسترش سرطان درکشور


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، گفت:سرطان در حال گسترش است ، وباید سبک زندگی را تغییر دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما دکتر رضا ملک زاده امروزدر پنجمین همایش حامیان موسسه خیریه ریحانه با اشاره به افزایش 80درصدی سرطان در جهان در 20 سال آینده افزود: در جهان میزان ابتلا 182 نفر در 100 هزار و در ایران 132 به ازای هر 100 هزار نفر است که در مقام مقایسه شرایط ما آنچنان که تبلیغ می شود وخیم نیست اما همچنان آمار ابتلا بسیار بالاست و باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

وی اظهار کرد: آمارها نشان از ابتلای دست کم 85هزار نفر در سال به بیماری سرطان دارد که حدود 55 هزار نفر آنها جان خود را از دست می دهند و این آمار همچنان رو به افزایش است.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بین مردان سرطان های معده ، مثانه ، پروستات ، روده بزرگ ، ریه و در بین زنان پستان ، روده بزرگ و مری از جمله سرطان های شایع هستند که در این میان 50درصد سرطان ها قابل درمان و 30 درصد قابلیت پیشگیری دارند.

او بیان کرد: عواملی مانند افزایش امید به زندگی ، اضافه وزن ، مصرف انواع دخانیات و مواد مخدر ، کم تحرکی ، رژیم غذایی نامناسب (مصرف زیاد غذاهای پرچرب و سرخ کردنی ها ، گوشت قرمز ، نمک و عدم استفاده از سبزیجات در بروز انواع سرطان ها) از جمله در استان اردبیل به عنوان یکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار معاون وزیر بهداشت به گسترش سرطان درکشور

هشدار معاون وزیر بهداشت به گسترش سرطان درکشور