مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 تیر 1394 ساعت 12:252015-07-03اجتماعي

گزارش مکتوب ... تردد تانکرهای عراقی از محورهای لرستان، فرصت یا تهدید


محور سراسری اسلام آباد(کرمانشاه) - پلدختر(لرستان) که در سالهای اخیر با تردد نفتکش های عراقی شهره بین المللی یافته و منافع زیادی برای منطقه به همراه داشته، خسارت های زیادی هم به محیط زیست وارد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان می گوید: با توجه به قرارگرفتن استان در گلوگاه شاهراه سراسری شمال - جنوب کشور، بسیاری از تانکرهای حامل سوخت با ورود از مرز پرویزخان به کشور و عبور از استانهای غربی ازجمله کرمانشاه و لرستان راهی بندر امام خمینی می شوند که این تانکرها به علل مختلف در مسیر عبور از جاده اسلام آباد - کوهدشت - پلدختر دچار حادثه می شوند .

آقای ملکی می افزاید: روزانه بیش از 4 هزار و 500 وسیله نقلیه سبک و سنگین از این محور عبور می کنند که 2 هزار کامیون متعلق به عراق است.

وی اضافه می کند: عرض این محور از ورودی لرستان در پل سیمره تا شهرستان پلدختر حدود هفت متر و این درحالیست که مسیر رفت وآمد هشت استان کشور در شمال غرب و غرب کشور به جنوب از همین مسیر انجام می شود.

به گفته کارشناسان، ظرفیتی که می تواند فرصتی برای توسعه استان باشد امروز باعث بروز مشکلاتی برای مردم و محیط زیست لرستان و مسافران این محور شده است .

آقای فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان می گوید: آلودگی های زیست محیطی ازجمله مشکلات ناشی از تردد این نفتکش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... تردد تانکرهای عراقی از محورهای لرستان، فرصت یا تهدید

گزارش مکتوب ... تردد تانکرهای عراقی از محورهای لرستان، فرصت یا تهدید