مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 تیر 1394 ساعت 04:312015-07-03بين الملل

حمله به هواپیمای ایرانی نمونه ای از تروریسم دولتی آمریکا است


وزارت خارجه کشورمان در سالگرد حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران این اقدام را نقض آشکار قواعد و قوانین بین المللی از سوی آمریکا برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری دانشجو وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز شلیک 2 فروند موشک زمین به هوای ناو وینسنس آمریکا به سوی هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 12 تیرماه 1367 موجب شهادت 290 نفر از مسافرین هواپیما از جمله 66 کودک زیر 12 سال شد، ضمن اعلام مجدد مراتب همدردی با خانواده های قربانیان، این اقدام را نقض آشکار قواعد و قوانین بین المللی از سوی آمریکا برمی شمارد.

وزارت امور خارجه همچنین تاکید می کند این جنایت نمونه ای از تروریسم دولتی مورد حمایت دولت آمریکا است، هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و بنیان سست و بی پایه ادعاهای آمریکا در حمایت از حقوق بشر و بی اعتنایی و نقض مقررات بین المللی از سوی این کشور را کاملا عیان و آشکار می سازد.

گفتنی است پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 (3 ژوییه 1988 میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله به هواپیمای ایرانی نمونه ای از تروریسم دولتی آمریکا است

حمله به هواپیمای ایرانی نمونه ای از تروریسم دولتی آمریکا است