مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 18:302015-07-02اقتصادي

یادداشت ؛ آب تمام شد


کاهش بارندگی در سال های اخیر باعث شده است تا کم آبی به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شود، سدها یا خشک شده اند یا به کمترین میزان ممکن، آب دارند.

حالا برای رسیدن به آب باید خیلی بیشتر از قبل زمین را کند و چشمه هایی که روزگاری مایه سرسبزی مسیر خود بودند حال برای خیس نگه داشتن کف خود هم مشکل دارند و در نهایت بی آبی به حدی جدی است که پیشنهاد کوچ اجباری میلیونی مطرح می شود!!اما عجیب است که ما ایرانی ها هنوز هم مانند سالهای قبل آب مصرف می کنیم، مانند آن سالهایی که باران چندین روز می بارید ، مانند آن روزهایی که برف قطع نمی شد و روزی دو بار باید سقف منازل را پارو می کردیم.

عبدالمحمد رضاییان کارشناس مسایل اب در یادداشتی تصریح کرده است : گویا باور نداریم که اگر این وضع چندسال دیگر ادامه پیدا کند جنگ های آینده به خاطر آب خواهد بود، مردم ما هنوز با آب شرب به مدتی طولانی پیاده رو مقابل منزل یا جلو مغازه خود را تمیز می کنند، هنوز با آب شرب خودرو می شویند و دوش گرفتنشان یک ساعت طول می کشد.

اما عجیب تر از آن بی خیالی مسئولان ذیربط است که اطلاع رسانی دقیقی انجام نمی دهند، آنها که به خوبی از فاجعه ای که پیش روی است مطلع می باشند نه از رسانه ملی و نه از مطبوعات برای دادن هشدار جدی به شهروندان استفاده نمی کنند وهمین امر نیز باعث شده است تا مردم نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت ؛ آب تمام شد

یادداشت ؛ آب تمام شد