مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 15:352015-07-02اقتصادي

فرماندار شهرستان زنجان خبر داد معضل کمبود آب شرب در 18 روستای زنجان


فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه 18 روستای زنجان با معضل کمبود آب شرب مواجه است، گفت: آب رسانی به این روستاها از طریق توزیع آب با تانکر و آب بسته بندی صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از زنجان، مجید فرخی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان زنجان اظهار داشت: بیشترین مصرف آب در کشور در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان 90 درصد از آب کشور را مصرف می کند، تصریح کرد: بخش مصرف خانگی با 7 درصد مصرف و مصارف صنعتی با 3 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در راستای صرفه جویی آب باید به موضوع نوع کشت بیش از پیش توجه شود، خاطر نشان کرد: باید مدل های کشت و مدل های اقتصادی کشاورزی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

فرخی با اشاره به اینکه ارزان بودن آب در حوزه استفاده در بخش کشاورزی یکی از مهم ترین علل استفاده بیش از حد از این مایع است، تاکید کرد: با واقعی کردن قیمت این مایع حیاتی می توان بخشی از مصرف ها را کاهش داد.

وی با اشاره به کشت برخی اقلام کشاورزی در استان که نیاز به آب زیاد داشته و صرفه اقتصادی چندانی نیز ندارد، مطرح کرد: با قیمت گذاری حقیقی آب می توان تا حد زیادی از کشت برخی اقلام کشاورزی بدون صرفه اقتصادی در شهرستان جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار شهرستان زنجان خبر داد معضل کمبود آب شرب در 18 روستای زنجان

فرماندار شهرستان زنجان خبر داد معضل کمبود آب شرب در 18 روستای زنجان