مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 10:312015-07-02دانش

حاشیه هایی از مراکز آموزش عالی خوزستان


در این بخش از حاشیه ها، سری به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین می زنیم؛ دانشگاه تخصصی کشاورزی خوزستان که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های استان می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو به نقل از موج چهارم، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، در 30 کیلومتری مرکز استان واقع شده است و قرار گرفتن این دانشگاه در شهر رامین، یکی از علل ایجاد و بوجود آمدن این شهر در این منطقه است.

دانشکده کشاورزی ملاثانی بعدها برای توسعه و پیشرفت خود، از دانشگاه شهید چمران جدا و به شکل دانشگاه کنونی کشاورزی و منابع طبیعی رامین در آمده است.

این دانشگاه در سال های اخیر، پیشرفت های فیزیکی مناسبی داشته است و توانست که در بین دانشگاه ها استان قد کند.

این مرکز آموزش عالی، همانند بسیاری از دانشگاه های خوزستان، با شیب منفی ورود دانشجو روبرو است، به ویژه دانشگاه رامین ؛ به دلیل دوری از مرکز شهر و همچنین عدم تمایل دانشجویان برای تحصیل در برخی رشته ها، بنظر از این مسئله رنج بالایی می برد.

این دانشگاه هر چند تخصصی کشاورزی است ولی در رابطه با آن می توان به دو نکته پرداخت : اولین نکته که به نظر جالب نیز می آید این است که این دانشگاه در حوزه منابع طبیعی، اصلاً دانشکده و هیات علمی ندارد و این عدم نوآوری دروس و سرفصل ها، باعث روکود علمی و درجا زدن این دانشگاه در دروس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه هایی از مراکز آموزش عالی خوزستان

حاشیه هایی از مراکز آموزش عالی خوزستان