مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 23:552015-07-01بين الملل

مراسم بیستمین سالگرد قتل عام بیش از هشت هزار مسلمان بوسنیایی


در ژولای 1995 میلادی به دست صرب ها، روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، نمایندگان کشورهای جهان، دبیرکل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل و جمعی از بازماندگان این فاجعه که بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگترین نسل کشی قاره اروپا لقب گرفته است، در این مراسم حضور داشتند.

کشتار سربرنیتسا، نقطه اوج جنگ بوسنی بود .

هفده کشور جهان برای برگزاری این مراسم هم بانی شده بودند و شرکت کنندگان نخست به احترام جان باختگان این نسل کشی، یک دقیقه ایستاده سکوت کردند.

نماینده بوسنی و هرزگوین در آغاز این مراسم ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این نسل کشی، وقوع چنین جنایاتی را شرمآور و ضربه ای به وجدان جامعه جهانی خواند.

خانم میرسادا چلاکویچ گفت: جنگ بدترین کابوس برای هر رییس جمهور و مملکت است و بوسنی و هرزگوین شاهد قتلعام بیش از هشت هزار شهروند خود بود، در حالی که جامعه جهانی سکوت کرده بودند.

باکر ایزتبگویچ، عضو ارشد شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز به این مراسم یادداشتی فرستاده بود که از سوی نماینده این کشور قرائت شد.

در این نامه آمده بود: بعد از خاک بوسنی و هزگوین، فقط سازمان ملل و بخصوص مجمع عمومی آن، بهترین مکان برای بزرگداشت سالگرد قتل عام هشت هزار شهروند بی گناه بوسنیایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم بیستمین سالگرد قتل عام بیش از هشت هزار مسلمان بوسنیایی

مراسم بیستمین سالگرد قتل عام بیش از هشت هزار مسلمان بوسنیایی