مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 18:102015-07-01سياسي

هاشمی رفسنجانی: کسی جرأت برخورد با مانع تراشان را ندارد


در زمانه ای که علم تا بی نهایت به سوی تجزیه می رود و رشته های فراوانی خلق می شود، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که یک نفر در همه ی رشته ها مرجعیت علمی داشته باشد.

- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این جمله که تفکرات جامد، مانع پیشرفت دانشگاه ها و حوز ه ها می شود، افزود: استعدادهای زیادی را به خاطر جمود فکری در برخورد با نوآوری های علمی و دانشمندان و محققان از دست دادیم که بسیار قیمتی تر از نفت و منابع دیگر بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در نشست علمی اعضای حلقه دانش و فناوری شورای آزاداندیشی دینی، اندیشه آزاد و آزادی اندیشه را یک اصل اساسی در اسلام و از مصرّحات آیات در قرآن و روایات خواند.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت های تربیت دینی نسل حاضر و ترسیم آینده ای روشن، اثبات آزاداندیشی دینی و وجود آن در جوامع اسلامی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقادی تفکرات مخالف آزادی اندیشه و وجود آن در سطوح مختلف جامعه را برای اصلاح روش های کنونی، ضروری توصیف کرد و گفت: اینکه باید حرف های دیگران را شنید و بهترین ها را انتخاب کرد، صراحت قرآنی و تبیین نظر اسلام است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: حلقه دانش و فن آوری، یکی از شش حلقه شورای آزاداندیشی دینی است که براساس منویات مقام معظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی رفسنجانی: کسی جرأت برخورد با مانع تراشان را ندارد

هاشمی رفسنجانی: کسی جرأت برخورد با مانع تراشان را ندارد