مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 15:152015-07-01سياسي

پابان سال 98 صورت می گیرد برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در همدان


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش همدان گفت: پیش بینی شده با اجرای برنامه های دقیق و مدون تا پایان سال 98 جشن ریشه کنی بی سوادی را در استان برگزار کنیم.

- " از همدان، عباس احمدی مقیم ظهر امروز در شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان همدان، سرمایه انسانی را از گرانبهاترین ثروت های هر جامعه دانست و اظهار کرد: به همین دلیل سواد و سوادآموزی از موضوعات مهم و اولویت دار در جوامع است.

وی با بیان اینکه سواد تاریخ و انواع مختلفی دارد، گفت: در ادبیات متعارف و در ایران فرد فاقد مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن در سطح اولیه را بی سواد تلقی می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش همدان افزود: همین فقدان ها سبب آسیب دیدگی فرد بی سواد و تضعیف قدرت ارتباط وی با جامعه می شود.

وی فرد آسیب دیده را فردی آسیب رسان به جامعه دانست و بیان داشت: فرد آسیب دیده به طور قطع آسیب پذیر نیز خواهد بود و به دلیل نداشتن مهارت های زندگی فردی آسیب رسان است.

احمدی مقیم ادامه داد: جامعه کم سواد و بی سواد نه تنها در توسعه یک کشور همراهی نمی کنند، بلکه به عنوان موانع توسعه نیز به حساب می آیند که باید برای ریشه کنی بی سوادی همه تلاش کنیم.

وی با اشاره به سرشماری سال 90 ابراز داشت: پس از نتایج به دست آمده از این سرشماری با حجم بالایی از بی سوادی در استان مواجه شدیم که نشان از وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پابان سال 98 صورت می گیرد برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در همدان

پابان سال 98 صورت می گیرد برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در همدان