مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 23:002015-06-30بين الملل

حضور روسیه در پروژهای گازی پاکستان/درگیری مرزبانان ازبکستان و قرقیزستان


حضور روسیه در پروژهای گازی پاکستان، درگیری مرزبانان ازبکستان و قرقیزستان و نشست وزرای دفاع شانگهای در روسیه بخشی از مهم ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته می باشد.

- " در ترکمنستان، حضور روسیه در پروژهای گازی پاکستان، درگیری مرزبانان ازبکستان و قرقیزستان، سفر رییس جمهور قزاقستان به کوبا و نشست وزرای دفاع شانگهای در روسیه بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته می باشد.

علاقمندی مسکو به گسترش روابط با ترکمنستان تلویزیون ملی روز سه شنبه در گزارشی ضمن تایید این مطلب تصریح کرد، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و قربانقلی بردی‏ محمداف رییس جمهور ترکمنستان در جریان این تماس تلفنی که به ابتکار طرف روسی انجام شد، طیف وسیعی از مسائل روابط و همکاری‏ های دوجانبه و نیز دورنمای آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که برخی مسائل و تعاملات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مسکو و عشق ‏آباد از دیگر محورهای گفت وگوی تلفنی سران 2 کشور اعلام شده ‏است.

همچنین در این تماس رییس جمهور ترکمنستان از همتای روسی خود دعوت کرد که در آستانه بیستمین سالگرد اصل بیطرفی ترکمنستان که در دسامبر سال جاری میلادی(2015) برگزار می شود، حضور یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور روسیه در پروژهای گازی پاکستان/درگیری مرزبانان ازبکستان و قرقیزستان

حضور روسیه در پروژهای گازی پاکستان/درگیری مرزبانان ازبکستان و قرقیزستان