مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 15:302015-06-30پزشكي

نحوه مصرف داروها هنگام روزه داری


یک دکترای داروسازی با تاکید بر اینکه در زمان روزه داری هیچگاه وعده های داروی خود را خودسرانه حذف یا به زمان دیگری موکول نکنید، گفت: این عمل می تواند سبب اختلال در روند درمان شود و بهتر است مصرف داروها را پس از مشورت با پزشک به زمان سحری یا افطار موکول کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید عباسی گفت: بارداری، شیردهی و برخی از بیماری ها مانند دیابت، فشارخون، روده تحریک پذیر، یبوست، زخم های گوارشی (معده و دوازدهه)، اختلالات کلیوی، بیماری های اعصاب و روان و آسم همگی از شرایط جسمی هستند که فرد ملزم است پیش از اقدام به روزه داری، با پزشک معالج خود در خصوص مشکلات احتمالی روزه داری و همچنین نحوه مصرف داروها، مشورت کند.

وی گفت: مبتلایان به بیماری های خاص که مجبور به مصرف دارو در ایام رمضان هستند، باید قبل از هر چیز با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این دکترای داروسازی گفت: چنانچه مبتلا به بیماری مزمن مانند فشارخون، چربی خون، دیابت، بیماری های قلبی - عروقی و بیماری کلیوی هستید، در این خصوص که آیا روزه داری برای شما بدون اشکال است یا خیر و همچنین در صورت بی خطری، در مورد نحوه مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان، با پزشک معالج تان مشورت کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه مصرف داروها هنگام روزه داری

نحوه مصرف داروها هنگام روزه داری