مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 13:012015-06-30بين الملل

فایننشال تایمز: اردن درصدد ایجاد منطقه حائل در سوریه است


یک پایگاه انگلیسی در گزارشی درباره احتمال اقدام نظامی در داخل خاک سوریه نوشت که اردن با حمایت اعضای ائتلاف مقابله با داعش، به دنبال ایجاد منطقه حائل در مناطق جنوبی سوریه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل در گزارشی با عنوان اردن منطقه حائل در جنوب سوریه ایجاد می کند ، نوشت: هدف اصلی این عملیات، ایجاد منطقه امن در مرز اردن است که این منطقه تا استانهای جنوبی درعا و سویده سوریه امتداد می یابد و شهر درعا را هم شامل می شود .

پایگاه انگلیسی مدعی شد: این اقدام اردن به دنبال تغییر وضعیت نظامی در سوریه و نگرانیها درباره تسلط داعش بر مناطقی در نزدیکی مرز اردن و تهدید دولت هاشمی در این کشور صورت گرفته است .

در ادامه گزارش هم با اشاره به همکاری امان در برنامه های آموزش مخالفان دولت سوریه آمده است: اردن در آموزش شورشیان غیرجهادی که دولتهای غربی آنها را تنها جایگزین میانه رو در مقابل جهادگرایان می دانند، شرکت داشته است .

فایننشال تایمز ادعا کرد: دیپلماتها می گویند امان و شرکای بین المللی اش خواهان عدم تکرار یک ادلب دیگر هستند که در آن نیروهای رژیم اسد در ماه مارس از این شهر عقب نشینی کردند و جهادگرایان به سرعت از این عقب نشینی سود برده و حضور خود را در آن مستحکم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز: اردن درصدد ایجاد منطقه حائل در سوریه است

فایننشال تایمز: اردن درصدد ایجاد منطقه حائل در سوریه است