مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 23:152015-05-30سياسي

فراتحلیل مذاکرات هسته ای؛ گره پرونده هسته ای ایران کجاست؟


رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: مسئله ی هسته ای به صورت یک گره در آمده است، این، راه حل هایی دارد، آن راه حل ها متوقف به تقویت درونی ماست.

- بیش از یک دهه است که موضوع هسته ای ایران به عنوان یک چالش بین المللی از سوی رسانه ها و دولت های غربی به افکار عمومی جهان معرفی شده است.

در طول این سال ها، پرونده ی هسته ای ایران با افت و خیزهای مختلفی مواجه بوده است.

در اوایل دهه ی 80 شمسی حتی توافقی میان ایران و سه کشور اروپایی انجام شد، اما دیری نپایید که آن توافق به دلیل زیاده خواهی های طرف غربی منحل شد و باز هم پرونده ی هسته ای به خانه ی اول خود بازگشت.

در طول مذاکرات دو سال اخیر نیز سطح توقعات غرب و مخصوصا آمریکا تا بدان جا افزایش یافت که در آستانه ی مذاکرات لوزان ، رییس جمهور آمریکا با تکرار مواضع قبلی خود اذعان کرد که ایران می بایست برای رسیدن به توافق، امتیازات بیشتری بدهد! حتی گفت و گوهای نُه روزه ی لوزان هم نتوانست چاره ی کار شود.

در طول مذاکرات دو سال اخیر نیز سطح توقعات غرب و مخصوصا آمریکا تا بدان جا افزایش یافت که در آستانه ی مذاکرات لوزان ، رییس جمهور آمریکا با تکرار مواضع قبلی خود اذعان کرد که ایران می بایست برای رسیدن به توافق، امتیازات بیشتری بدهد! حتی گفت و گوهای نُه روزه ی لوزان هم نتوانست چار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراتحلیل مذاکرات هسته ای؛ گره پرونده هسته ای ایران کجاست؟

فراتحلیل مذاکرات هسته ای؛ گره پرونده هسته ای ایران کجاست؟