مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 23:102015-05-30بين الملل

یادداشت وارده/ تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران و بانکهای کشورهای منطقه


یک کارشناس بانکی در یادداشتی بررسی تحریمهای ناجوانمردانه علیه اقتصاد ایران و اثر سوء آن بر بانکهای کشورهای منطقه را بررسی کرده است.

- این روزها آمریکا و متحدانش دریافته اند که راه حل نظامی علیه ایران کارساز نیست و در تبلیغات خود علیه ایران عنوان می کنند که وضع تحریم های سخت اقتصادی به نقطه نهایی اثرگذاری خود بر جامعه و دولت ایران نزدیک تر شده و بنابراین اعمال فشار بیشتر در این راستا، سیاستی کارساز به حساب می آید که البته این تفکری آرمانی است و در واقع اثر نامطلوب این تحریمها بیشتر گریبانگیر غرب و اقتصاد کشورهای منطقه شده و موجب رشد توانمندی و خلاقیتهای داخلی شده است.

ادامه تحریم اقتصادی ایران، می تواند به تدریج شرایطی را پدید آورد که صلح و ثبات را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و حتی در جهان غرب، را در معرض مخاطره ای جدی قرار دهد.

تحریم بانکهای ایران بر تراز بانک های منطقه اثر منفی داشته و اقتصاد کشورهایی از منطقه که بر اساس درآمدنفتی پایه ریزی شده اند، بیشتر از این وضعیت رنج می برند.

با توجه به این موضوع و همچنین حجم تعاملات مالی ایران در سالهای اخیر با کشورهای منطقه می توان به تاثیر معکوس تحریمها پی برد.

ایران از کشورهای عربی به عنوان شریان تجارت جهانی استفاده می کند و بانک های عربی دارای حجم بالای تبادلات مالی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت وارده/ تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران و بانکهای کشورهای منطقه

یادداشت وارده/ تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران و بانکهای کشورهای منطقه