مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 11:452015-05-30اقتصادي

هشدار دفتر مطالعات آب : 60 درصد دشت های کشور ممنوعه است


مدیرکل دفتر مطالعات آب ایران گفت: از مجموع 609 دشت کشور 60درصد یعنی حدود 370دشت به دلیل برداشت بیش از حد از آب های زیرزمینی ، دشت ممنوعه اعلام شده است.

رضا راعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما افزود: در این دشت ها میزان تغذیه آب از طریق بارش و آب حاصل از ذوب برف و منابع زیر زمینی ، کمتر از برداشت آب از این سفره هاست.

وی با اشاره به آخرین آمار منابع آبی زیرزمینی (سال 90-89) که شرکت منابع آب ایران منتشر کرده است ، گفت : 991 هزار و 772 منبع در آماربرداری شناسایی شده که شامل چاه ، چشمه و قنات است.

راعی تاکید کرد : سالانه 60میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی برای مصرف کشاورزی آشامیدنی، بهداشت، صنعت و خدمات برداشت می شود.

وی تاکید کرد: سالانه 5میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی بیشتر از حد مجاز برداشت می شود و تراز منفی سالانه آب های زیرزمینی هم این مقدار است.

مدیرکل دفتر مطالعات آب ایران از اعتبار 350 میلیارد تومان دولت خبر داد و افزود: وزارت نیرو طرحی به عنوان احیاء و تعادل دارد که دولت و مجلس از آن حمایت کردند و امسال اعتبار خوبی در قالب 15طرح برای جبران بخشی از تراز منفی آب های زیرزمینی اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دفتر مطالعات آب : 60 درصد دشت های کشور ممنوعه است

هشدار دفتر مطالعات آب : 60 درصد دشت های کشور ممنوعه است