مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 خرداد 1394 ساعت 15:202015-05-29سياسي

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید نهضت عمل به قرآن کریم در جامعه شکل گیرد


معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گام دوم طرح ملی تلاوت نور فهم قرآن است که باید برای برداشتن این گام نهضت عمل به قرآن کریم شکل گیرد.

- " از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان طرح ملی تلاوت نور که در محل سالن هلال احمر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی تلاوت نور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در بسیاری از مساجد کشور اجرایی شده است.

وی افزود: اینکه علاوه بر تلاوت قرآن، در 7 هزار مسجد سراسر کشور در راستای تفسیر قرآن کریم گام برداشته شده، اقدام بسیار ارزشمند و در خور تقدیر است که جای شکر آن باقی است.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اجرای موفق طرح تلاوت نور توفیقی از ناحیه خداوند است، خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز این طرح، در بسیاری از مساجد قرآن به اندازه کافی وجود نداشت و عملا امکان اجرای طرح تلاوت نور و نهضت قرائت قرآن وجود نداشت و اعتبارات نیز به حدی نبود که بتوان به اندازه نیاز قرآن به مساجد اهدا شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که بالغ بر 100 تا 200 جلد قرآن کریم یکنواخت در مساجد وجود دارد و برخی از قرآن ها به علت تلاوت زیاد تعویض شده اند و طرح تلاوت نور نیز با جدیت در حال پیگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید نهضت عمل به قرآن کریم در جامعه شکل گیرد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید نهضت عمل به قرآن کریم در جامعه شکل گیرد