مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 خرداد 1394 ساعت 14:252015-05-29اقتصادي

گزارش مکتوب ... ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری عشایری


فرصت گردشگری را مهمترین محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد می دانند و سرمایه گذاری دراین بخش در نشست ها و همایش های مختلف تکرار می شود اما درعمل از دید کارآفرینان و سرمایه گذاران مورد بی مهری قرار گرفته است .

کوههای سرسبز زاگرس با دامنه های روح نوازش علاوه بر اینکه خود، هر بیننده ای را به وجد می آورد هر ساله آهنگ کوچ ایل در این دامنه های زیبا به صدا در می آید تا آنها با این حرکت و تکرار و انتقال آن به نسل های بعد از خود جلوه زیباتری به طبیعت بدهند.

آقای پارسه کارشناس گردشگری استان می گوید: کوچ عشایر و مهاجرت آنها از ییلاق به قشلاق و برعکس از یک سو برای عشایر دنیایی از تجربه و درس است و از سوی دیگر برای گردشگران جذابیت های فراوانی به ارمغان می آورد.

وی می افزاید: عشایر استان تابستان و بهار را در دامنه های سردسیری زاگرس و قشلاق خود را درمناطق گرمسیری استان سپری می کنند که می توان از این فرصت استفاده کرد و قابلیت ها و سازوکارهای متناسب با ویژگی های عشایر و زندگی عشایری را در قالب نمایشگاه های مختلف در معرض دید عموم قرار داد .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج با بیان اینکه در کشور 105 ایل عشایری وجود دارد، می گوید: عشایر 35 درصد صنایع دستباف کشور را تولید می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری عشایری

گزارش مکتوب ... ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری عشایری