مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 خرداد 1394 ساعت 13:252015-05-29اقتصادي

واکنش بازار مسکن به تغییر نرخ سوخت


وی با تاکید بر اینکه تاثیر افزایش قیمت ها در ماه های آینده مشخص می شود، بیان کرد: در حالی که دولت با افزایش وام مسکن سعی کرد که مسکن را از رکود خارج کند اما افزایش نرخ سوخت، - موضوعی است که رکود را در بخش مسکن بیشتر می کند، زیرا افزایش هزینه ها موجب کاهش توان خانوارها شده و تقاضا را در بازار کاهش می دهد.

فعالان بازار مسکن معتقدند دولت با افزایش نرخ سوخت، بازار مسکن را با رکود بیشتری مواجه می کند و توان اقتصادی خانوارها کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، افزایش نرخ حامل های سوخت در هفته گذشته نگرانی هایی را در خصوص افزایش قیمت تمام شده کالاها در میان فعالان اقتصادی و مردم به وجود آورد و اغلب تولیدکنندگان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند به خصوص کالاهایی که به طور مستقیم با مصرف سوخت ارتباط دارند، از جمله بخش هایی هستند که در این مدت، نسبت به افزاش هزینه ها گلایه داشتند.

یکی از این بخش ها تولید مصالح ساختمانی است که به طور مستقیم با ساخت مسکن ارتباط دارد، در واقع پس از قیمت زمین یکی از موارد اثر گذار بر هزینه تمام شده مسکن، نرخ مصالح ساختمانی است که بطور مستقیم به نرخ حامل های سوخت مرتبط است.

براین اساس تصمیم هفته گذشته دولت موجب شد که انجمن تولیدکنندگان سیمان پیشنهاد افزایش قیمت را به دولت بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش بازار مسکن به تغییر نرخ سوخت

واکنش بازار مسکن به تغییر نرخ سوخت