مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 خرداد 1394 ساعت 00:252015-05-28فرهنگي

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش تجلیل از مشاهیر مازندران


استان مازندران نخبه پرور و دارای مردمانی سخاوتمند و استوار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به ششمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر استان مازندران نوشت: استان مازندران نخبه پرور و دارای مردمی اهل خرد، سخاوتمند، استوار و با صلابت است.

علی جنتی در این پیام که عصر روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار همایش در هتل رامسر قرائت شد، افزود : مازندران به دلیل برخورداری از ظرفیت هایی مانند جنگل ، کوه ، دشت ، دریا ، تاریخ و فرهنگی غنی با مردمانی سخاوتمند و شجاع منحصر به فرد است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : این دیار دیرینه با زیستگاه و طبیعت بکر و زیبا و شرایط آب و هوایی منحصر به فرد از ذخایر گسترده ای در حوزه های کشاورزی، صنعتی، تجاری، صنایع دستی، گردشگری، علم و فن آوری، دانشگاهی ، فرهنگی و هنری برخوردار است که بر کسی پوشیده نیست .

وی افزود : از یک سو این دیار را نخبگان و اهل خرد ممتاز ساخته اند و از طرف دیگر این خطه محل برپایی نخستین حکومت های شیعه مذهب بوده و علویان و مرعشیان طبرستان برای گسترش این مکتب نقش بسزایی داشته اند.

وی افزود : شاعران زیادی چون اسدی طوسی ، سنایی ، غزنوی ، منوچهر دامغانی و غیره در شعرشان از مازندران به نیکی یاد کرده اند و البته این دیار خود خاستگاه بسیاری از شاعران نام آور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش تجلیل از مشاهیر مازندران

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش تجلیل از مشاهیر مازندران