مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 14:002015-05-28فرهنگي

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: موزه فرهنگی تاریخی سمیرم افتتاح شد


با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان موزه فرهنگی تاریخی کمال الملک علی سمیرمی افتتاح شد.

- " از سمیرم، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و تعدادی از مسئولان شهرستان موزه فرهنگی تاریخی سمیرم به عنوان هفتمین موزه متعلق به میراث فرهنگی استان اصفهان به بهره برداری رسید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم در این مراسم آغاز زمان مرمت و بازسازی این موزه را سال 88 اعلام کرد و گفت: در این موزه کتیبه های سنگی، نسخه های خطی، تپه ها و اشیای تاریخی دوره های مختلف شهرستان سمیرم به نمایش گذاشته شده است.

سجاد افشاری اعتبار هزینه شده برای مرمت و بازسازی موزه را 150 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مسجد و حمام تاریخی خانعلی از آثار به جا مانده کمال الملک علی سمیرمی وزیر سلطان محمود سلجوقی است که اکنون این حمام تاریخی به عنوان موزه فرهنگی تاریخی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی موزه ها را بخشی از هویت جامعه دانست و تصریح کرد: در موزه فرهنگی تاریخی سمیرم آثار تاریخی از جمله کتیبه ها که در نقاط مختلف شهرستان وجود داشته و در معرض سرقت یا تخریب بوده، در این موزه جمع آوری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در این موزه تاریخی علاوه بر معرفی آثار تاریخی و باستانی شهرستان به معرفی حکیم جهانگیرخان قشقایی، استاد ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: موزه فرهنگی تاریخی سمیرم افتتاح شد

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: موزه فرهنگی تاریخی سمیرم افتتاح شد