مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 12:552015-05-28اقتصادي

تولید بیش از 3 هزارتن چای خشک با کیفیت و درجه یک ایرانی درشمال کشور


رییس سندیکای کارخانجات چای شمال امروز درگفتگو تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در رشت گفت : از ششم اردیبهشت آغاز چین بهاره وخرید تضمینی برگ سبز چای تاکنون حدود 7 هزار و 400 تن چای خشک در154 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تولید شد که نیمی از آن درجه یک و با کیفیت است .

سعید رحمت سمیعی با بیان اینکه این مقدار چای خشک با خرید حدود 32 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشورتولید شد تصریح کرد: حدود 80 درصد این برگ های سبز چای درجه یک بود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر چای خشک تولیدی امسال به فروش رفته است افزود : قیمت هر کیلو چای بهاره تولید 94 بین 140 تا 350 هزار ریال است.

ممتاز، شکسته ، قلم ، باروتی و خاک از رقم های مهم چای خشک تولیدی در شمال ایران است.

رییس سازمان چای کشور هم امروز در گفتگو تلفنی با خبرگزاری صداوسیما در رشت گفت:شرایط مناسب آب و هوایی در فصل بهار، توجه دولت به صنعت چای با پرداخت وام بهزراعی و افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، دقت چایکاران در برداشت وهمت کارخانه داران درتولید باعث شد تا تولید چای باکیفیت ودرجه یک درسال94 نسبت به پارسال 30 در صد افزایش یابد.

محمد ولی روز بهان افزود :از ششم اردیبهشت تاکنون حدود 32 هزار تن برگ سبز چای به قیمت 640 میلیارد ریال از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 3 هزارتن چای خشک با کیفیت و درجه یک ایرانی درشمال کشور

تولید بیش از 3 هزارتن چای خشک با کیفیت و درجه یک ایرانی درشمال کشور