مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 07:052015-05-28فرهنگي

ذائقه موسیقایی مردم تغییر کرده


تعدادی از موزیسین های ما که اکثریت از قشرجوان هستند با انگیزه نو آوری اثری را خلق می کنند که 99 درصد مسیر را اشتباه طی کرده اند به طوری که قابل شنیدن نیست اما در بعضی مواقع نوآوری هایی شکل می گیرد که اتفاق درونی یک هنرمند است.

- از دیرباز گفته اند آنچه جوان در آیینه بیند پیر در خشت خام بیند اما ظاهراً اغلب فعالان نسل امروز موسیقی با این نگاه همسو نیستند و معتقدند در آثار نسل گذشته موسیقی نوآوری وجود ندارد و اغلب بدون هیچ زیگزاگ یا مارپیچی روی یک خط حرکت می کنند و همین امر باعث شده آثار آهنگسازان نسل های قبل نه مانا باشد و نه جذاب، بلکه بسیار تکراری و خسته کننده به نظر آید، حال آنکه هنرمندان نسل پیشین با این طرز تفکر موافق نیستند و فضای موسیقی حال حاضر را رضایت بخش نمی دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران، سهراب پورناظری، نوازنده تنبور و کمانچه که توانست موسیقی خود را از مرزهای ایران فراتر ببرد، دلیل ماندگار نبودن آثار در عرصه کنونی موسیقی را تغییرات می داند و می گوید: هنرمندان بهتر است آثار یکدیگر را نقد کنند.

مهیار علیزاده آهنگساز جوان هم که آلبوم موفق حریق خزان با صدای علیرضا قربانی را در کارنامه خود دارد، می گوید: بسیاری از موزیسین های حال حاضر ما که غالباً جوان هستند با انگیزه نو آوری، اثری را خلق می کنند که 99 درصد مسیر را اشتباه رفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذائقه موسیقایی مردم تغییر کرده

ذائقه موسیقایی مردم تغییر کرده