مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 خرداد 1394 ساعت 19:002015-05-27اقتصادي

سفیر ایران در افغانستان: توسعه اقتصادی افغانستان به نفع اقتصاد ما ست


سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان توسعه اقتصادی افغانستان را به نفع کشورمان خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا بهرامی امروز در همایش راهکار های توسعه صادرات ایران و افغانستان در هتل پارس مشهدگفت:باید بستر را برای ادامه فعالیت سرمایه گذاران دو کشور فراهم کنیم زیرا افغانستان شریک اقتصادی خوبی برای ایران است.

بهرامی افزود:توسعه اقتصادی افغانستان از هر نظر به نفع کشور و اقتصاد ما ست و باید بخش های مختلف کشور مانند وزارت جهاد کشاورزی به فکر تعامل با افغانستان باشند و صادرات و واردات را از این کشور توسعه دهند.

بهرامی ادامه داد: دو کشور می توانند در همه حوزه ها به یکدیگر کمک کنند و بزرگترین مزیت ما وجود مرز و زبان مشترک است که حل مسائل اقتصادی را بسیار آسان تر می کند.

او بر توجه شرکت های ایرانی به معادن افغانستان و حوزه تبادلات انرژی با این کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی تفاهم نامه هایی میان دو کشور عقد شده و به زودی در کشور افغانستان اجرایی می شود.

دبیر اتاق مشترک ایران افغانستان هم در این همایش گفت: سیاست تجاری ایران و افغانستان براساس برد-برد است و باید به تجارت برد برد توجه داشته باشیم تا بتوانیم روابط سازنده و بازار پایداری را برای کشور به وجود آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در افغانستان: توسعه اقتصادی افغانستان به نفع اقتصاد ما ست

سفیر ایران در افغانستان: توسعه اقتصادی افغانستان به نفع اقتصاد ما ست