مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 خرداد 1394 ساعت 08:562015-05-27اقتصادي

زیباکلام: دولت در مطلع نکردن مردم از افزایش قیمت بنزین کم کاری کرد


یک پژوهشگر و تحلیل گر سیاسی بر این باور است که اقشار پردرآمد دارند یک هزار تومان یارانه پنهان برای بنزین دریافت می کنند در حالی که کسانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و اتومبیل شخصی ندارند، - چیزی از دولت دریافت نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، صادق زیباکلام در خصوص تصمیم یکباره دولت در تک نرخی کردن بنزین اظهارداشت: اولا که تصمیم یکباره نبوده و جلوگیری از تداوم یک سیاست غلط و سیاست پوپولیستی بوده که از زمان آقای احمدی نژاد به ا جرا در آمده بود و حتی تا به امروز که نرخ بنزین را یک هزار تومان کرده اند، باید خیلی خیلی زودتر این کار انجام می شد.

وی تصریح کرد: مقدار هزینه ای که به پول بنزین اضافه شد باید خیلی بیشتر از این مقدار بود برای اینکه قیمت بنزین تمام شده چیزی حدود دو برابر این مقدار برای دولت تمام می شود بنابراین هر یک لیتر بنزینی که دولت می فروشد در حقیقت دارد هزار تومان یارانه پنهان می دهد.

این پژوهشگر و تحلیل گر سیاسی افزود: شما می توانید حدس بزنید اگر خانواده ای باشند که سه اتومبیل یا دو اتومبیل داشته باشند یا اصلا اتومبیل نداشته باشند، اولین و دومین خانواده ای که تقریبا ثروتمند هستند دارند برای هر یک لیتر بنزینی که مصرف می کنند از دولت پول می گیرند ولی آنهایی که باید از وسایل نقلیه عمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیباکلام: دولت در مطلع نکردن مردم از افزایش قیمت بنزین کم کاری کرد

زیباکلام: دولت در مطلع نکردن مردم از افزایش قیمت بنزین کم کاری کرد