مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 12:552015-05-26سياسي

حل و فصل بحران یمن، خواست وزرای خارجه ایران و عمان


وزرای امور خارجه ایران و عمان با یکدیگر در مسقط دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، بن علوی ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه کشورمان برگسترش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور که نخستین بار پس از انقلاب انجام شد، گفت: این توافقنامه به ارتقای مناسبات اقتصادی میان دو کشور کمک می کند.

وزیر امور خارجه عمان از نقش ایران در منطقه که همواره مثبت بوده است تقدیر کرد و با اشاره به بحران یمن افزود: ما در خصوص ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن دغدغه و نگرانی داریم و امیدواریم راه های مناسب برای امدادرسانی فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز امضای توافقنامه مرزی میان دو کشور را فصل مهمی در روابط دوجانبه دانست و از ارتقای مناسبات با این کشور در همه زمینه ها استقبال کرد.

ظریف با تقدیر از نقش مثبت عمان در مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: وضع کنونی منطقه و تحولاتی که در آن رخ می دهد بسیار خطیر است و کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا ثبات و امنیت به این منطقه بازگردد.

وی با بیان اینکه عمان با توجه به سوابق مؤثر و مفیدی که در حل و فصل مناقشات داشته است می تواند در این زمینه نقش مؤثرتری ایفا کند افزود: جمهوری اسلامی ایران از ادامه تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل و فصل بحران یمن، خواست وزرای خارجه ایران و عمان

حل و فصل بحران یمن، خواست وزرای خارجه ایران و عمان