مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 10:502015-05-26سياسي

آیت الله آملی لاریجانی: حوزه های علمیه در پاسخگویی به شبهات فعال تر عمل کنند


رییس قوه قضاییه از حوزه های علمیه خواست در پاسخگویی به شبهات فعال تر عمل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی در پنجمین جشنواره علامه حلی استان تهران که با حضور طلاب جوان حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد، گفت: امروز تبلیغ روش های خاص خود را دارد و اگر تحقیقات و معارف دینی تبلیغ نشود همه بلااستفاده می ماند.

وی افزود: اجرای تعالیم دینی در نظام سیاسی مانند جمهوری اسلامی ایران هم آدابی دارد که حوزه های علمیه باید در این زمینه ورود پیدا کند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در جمهوری اسلامی ایران نظام سیاسی ولایت فقیه است و ولی فقیه باید از میان مجتهدان باشد و این نخستین رکن اساسی در اجرای تعالیم اسلامی است.

وی افزود: ما در سطوح مختلف و در مقام اجرای احکام اسلامی نیازمند مناصبی هستیم که برخاسته از حوزه هاست و حوزه های علمیه وظیفه بی بدیلی در فهم کتاب و سنت و تبلیغ دینی دارند.

رییس قوه قضاییه گفت: شبهات فراوانی در بحث معارف دینی وجود دارد که طلاب مستعد باید در مسیر تحقیق به این مسایل توجه کنند چراکه باید فرزند زمان خود باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: گاهی برخی روشنفکران با آب و رنگ روشنفکری و با نگاه علمی به گونه ای ورود می کنند که گویی همه معارف حوزوی متکی به معارف بشری است و گویی از معدن وحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله آملی لاریجانی: حوزه های علمیه در پاسخگویی به شبهات فعال تر عمل کنند

آیت الله آملی لاریجانی: حوزه های علمیه در پاسخگویی به شبهات فعال تر عمل کنند