مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 10:452015-05-26اقتصادي

افزایش چشمگیر کشف مواد روانگردان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام


سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد میزان کشف و ضبط مواد روانگردان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در پنج سال اخیر چهار برابر شده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد معتقدند که افزایش نگران کننده کشف و ضبط مواد روانگردان در حوزه آسیا و اقیانوس آرام قبل از هر چیز ناشی از افزایش تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی در این منطقه است.

طبق گزارشی که اداره بین المللی مبارزه با مواد مخدر و جنایات وابسته به سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بانکوک منتشر کرد، ارتقای سطح زندگی ساکنان منطقه و تقویت وحدت اقتصادی کشورهای منطقه برای گروهها و شبکه های جنایتکار شرایط مناسبی فراهم کرده است تا فعالیت های فرامرزی خود را افزایش دهند.

تحقیقات و مطالعاتی که در این باره صورت گرفته مربوط به سالهای دو هزار و هشت تا دو هزار و سیزده است و کشورهای جنوب شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه را شامل می شود.

در فاصله سالهای دو هزار و هشت تا دو هزار و سیزده میزان کشف و توقیف مواد روانگردان از یازده هزار کیلو به چهل و دو هزار کیلو افزایش یافت.

افزایش نگران کننده کشف و ضبط این مواد مخدر صنعتی عمدتا ناشی از افزایش تولید قرصهای متامفتامین است که در تایلند به quotation mark یابا quotation mark yaba ( ماده مخدری که مصرف کنندگان را دیوانه می کند) معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر کشف مواد روانگردان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام

افزایش چشمگیر کشف مواد روانگردان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام