مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 09:302015-05-26پزشكي

سایه شوم قلیان بر فرزندان ایران


اشخاصی که مقدار زیادی در معرض دود ناشی از استعمال قلیان هستند، دچار نوعی ناباروری می شوند و حتی درصورتی که با روش های لقاح مصنوعی، مرد صاحب فرزند شود، - سایت 2تا کافی نیست در گزارشی نوشت: چند سالی است که موج مصرف قلیان، در سایه غفلت مسولین شروع شده است.

متاسفانه شاهد آنیم که با وجود خطراتی که هم مردم و هم مسولین به آن واقف هستند، مصرف این دخانیات خطرناک تبدیل به تفریح جوانان شده است.

به طوری که باور عده ای از دختران و پسران این شده که، گعده های دوستانه بدون قلیان نمی شود.

رشد مصرف قلیان در میان دختران و خانواده ها اخیرا دکتر خسرو صادق نیت، رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات یکی از مهمترین علل رشد مصرف سیگار در کشورمان را عرضه و دسترسی آسان به مواد دخانی عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد بیش از 12 درصد از جمعیت کشور سیگار و قلیان مصرف می کنند که البته این آمار مربوط به سال 1390 است.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش رو به رشد مصرف قلیان در میان جوانان و نوجوانان کشور افزود: مصرف قلیان در میان دختران و خانواده ها هم در مقایسه با چند سال پیش بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

عوامل گرایش به قلیان نتایج یک تحقیق میدانی نشان می دهد که جوانان به دلیل الگوبرداری از والدین مصرف کننده، فشار و تشویق همسالان، کسب پرستیژ اجتماعی کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم قلیان بر فرزندان ایران

سایه شوم قلیان بر فرزندان ایران