مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 05:502015-05-26سياسي

یادداشت/ خشونت خانوادگی و شکل‎گیری آمار 25 درصدی طلاق در مازندران


خشونت تأثیر بسزایی بر نارضایتی از زندگی مشترک و به تبع آن طلاق دارد که به همراه عوامل دیگر سبب شکل‎گیری آمار 25 درصدی طلاق در مازندران شده است.

- " از نوشهر، خشونت به معنای رساندن تعمدی آسیب جسمی یا روانی به شخصی دیگر است و معمولا در راستای اعمال خواست خود به دیگران یا اجبار دیگران به خلاف خواسته خودشان صورت می گیرد و ارتکاب این اعمال در محیط خانواده یا بر اعضای خانواده، خشونت خانوادگی نامیده می شود که سومین آسیب اجتماعی کشور نیز به حساب می ‎آید.

خشونت تأثیر بسزایی بر نارضایتی از زندگی مشترک و به تبع آن طلاق دارد که به همراه عوامل دیگر سبب شکل گیری آمار 25 درصدی طلاق در مازندران شده است.

خشونت خانوادگی شامل انواع خشونت جسمانی یا اعمال زور منجر به صدمات جسمانی، خشونت روانی یا اعمال فشار توسط تهدید و ارعاب، خشونت اقتصادی به وسیله در دست گرفتن حاکمیت اقتصادی خانواده و .

می شود.

تفاوت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .

در جوامع مختلف نتوانسته جلودار این امر شوم باشد، به طوری که امروزه خشونت خانوادگی معضلی جهانی است و به فرای مرز ها با سیاست ها و فرهنگ های مختلف رسوخ کرده و متاسفانه رایج ترین نوع خشونت در سراسر جهان محسوب می شود که به دلیل روی دادن آن در امن ترین مکان افراد و توسط نزدیک ترین اشخاص، دارای ابعاد منفی بیشتری ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ خشونت خانوادگی و شکل‎گیری آمار 25 درصدی طلاق در مازندران

یادداشت/ خشونت خانوادگی و شکل‎گیری آمار 25 درصدی طلاق در مازندران