مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 10:352015-05-25اجتماعي

فرماندار ساری: میراث کهن در لابه لای ساخت وسازهای جدید رو به زوال است


میراث کهن شهر ساری در لابه لای ساخت وسازهای امروزی، در حال زوال و نابودی است.

- " از ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد واحدی اظهار کرد: هویت تاریخی یک شهر، ساختمان ها و نوع معماری آنهاست و در احیای بافت قدیمی تاریخی، باید طراحی و معماری ساختمان ها اصولی و جذاب باشد.

وی با اشاره به اهمیت احیای بافت های قدیمی در شهرها و روستاها، افزود: وجود ساخت وسازهایی با معماری سنتی در شهرها و روستاها، سبب ایجاد جاذبه های تاریخی و گردشگری می شود.

فرماندار ساری با بیان اینکه بناهای تاریخی شهرستان ساری به دلیل بهره برداری نامناسب و غیرکاربردی در کوچه پس کوچه های شهر، پنهان مانده اند، خاطرنشان کرد: میراث گران بهایی که از گذشتگان برجا مانده، در لابه لای ساخت وسازهای امروزی و همچنین بی توجهی مسئولان، در حال نابودی و زوال است.

وی ادامه داد: گردشگران در گذر از این شهر کهن، باید در کنار چشم نوازی جنگل، دشت و دریا، نظاره گر جاذبه های تاریخی و معماری آن نیز باشند.

واحدی با تاکید بر اینکه ارتقای مبلمان شهری و بهبود نمای ساختمان ها برای زیباسازی نمای شهری و ایجاد جذابیت مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: الگوگیری از معماری سنتی منطقه و تلفیق آن با نماهای مدرن، جذابیت های بصری خوبی را ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار ساری: میراث کهن در لابه لای ساخت وسازهای جدید رو به زوال است

فرماندار ساری: میراث کهن در لابه لای ساخت وسازهای جدید رو به زوال است