مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 10:302015-05-25پزشكي

ضعف وزارت بهداشت در پیشگیری و درمان سرطان


رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران اعلام کرد: گایدلاین ( راهنمای بالینی) سرطان معده را از لحاظ تشخیص و درمان تدوین کرده ایم و به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به مراجع مربوطه ارسال شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس،محمدرضا قوام نصیری با بیان اینکه انجمن کلینیکال آنکولوژی هر ساله در کنگره سراسری جامعه جراحان حضور دارد و امسال نیز در این کنگره که از 26 اردیبهشت آغاز شده است موضوعات متنوع و مبتلا به این حوزه را انتخاب و به بحث و بررسی گذاشته است اظهار کرد: مواردی چون سرطانهای دستگاه ادراری تناسلی زنان و مردان، سرطان های دستگاه گوارش، سرطان های سر و گردن و دیگر سرطان های شایع از این جمله هستند.

وی درباره سرطان های دستگاه گوارش گفت: متاسفانه سرطان های دستگاه گوارش در همه جای دنیا شایع هستند و رده های اول آمار مرگ و میر را دارند.

همچنین در حال حاضر سرطان مری در شمال شرق و سرطان معده در نیمه شمالی ایران بیشتر دیده می شود.

قوام نصیری افزود: از آنجا که سرطان معده ابتدا به صورت سوء هاضمه خود را نشان می دهد و به همین خاطر چندان تشخیص داده نمی شود، معمولاً بیماران در مراحل پیشرفته تر مراجعه می کنند و به درمانها خوب جواب نمی دهند و شاهد مرگ و میر بسیار بالای ناشی از آن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف وزارت بهداشت در پیشگیری و درمان سرطان

ضعف وزارت بهداشت در پیشگیری و درمان سرطان