مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 10:102015-05-25اجتماعي

شیوع پدیده «بافت فرسوده مدرن» در پایتخت


بررسی سیر تاریخی کلانشهرهای کشور، به خصوص تهران در یک دهه گذشته نشان می دهد که بسیاری از این مناطق در ابتدا روستا بوده و در نهایت به کلانشهری بزرگ با ساخت وسازهای غیرمتعارف تبدیل شده اند و ساخت وسازهای مجاز و غیر مجاز که به بافت فرسوده مدرن معروف شده .

- بررسی سیر تاریخی کلانشهرهای کشور، به خصوص تهران در یک دهه گذشته نشان می دهد که بسیاری از این مناطق در ابتدا روستا بوده و در نهایت به کلانشهری بزرگ با ساخت وسازهای غیرمتعارف تبدیل شده اند و ساخت وسازهای مجاز و غیر مجاز که به بافت فرسوده مدرن معروف شده در این شهرها رشد و نمو داشته است.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که خانه جدید را در یکی از مناطق شهر خود اختیار و با اطمینان از نوساز بودن و ایمنی آن، اسباب کشی کنید اما با گذشت چند روز کم کم متوجه مشکلات زیرساختی خانه می شوید؛ لوله ها دچار ترکیدگی می شوند، ظرفشویی گرفتگی پیدا می کند و اتفاقاتی از این دست باعث می شود تا از خود بپرسید که چرا خانه نوساز باید دچار چنین مشکلاتی شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مشکلات این دست ساخت وسازها را در پاسخ به خبرنگار آنا اینطور ارزیابی می کند: این مشکلات در ساختمان هایی ایجاد می شود که در ساخت آنها از تکنولوژی های جدید استفاده شده اما مصالح خوبی برای آن مصرف نشده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع پدیده «بافت فرسوده مدرن» در پایتخت

شیوع پدیده «بافت فرسوده مدرن» در پایتخت