مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 09:052015-05-25اجتماعي

گزارش مکتوب ... ضرورت ساماندهی خودروهای فرسوده در آذربایجان غربی


خودروهای فرسوه باری و مسافری، علاوه بر اینکه تهدیدی در جاده ها برای امنیت سفرها محسوب می شوند، بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.

طبق گفته مسئولان آذربایجان غربی بیش از 5 هزار کامیون و اتوبوس فرسوده، در حال تردد و حمل و نقل بار هستند که سلامت و ایمنی سفرهای جاده ای را در استان با خطر روبرو می کنند.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی می گوید: متوسط عمر ناوگان باری استان 18 و یک دهم سال و این درحالیست که میانگین کشوری 17 و چهار دهم سال است.

آقای عشقی می افزاید: هم اکنون در آذربایجان غربی 18 هزار و 690 دستگاه وسیله نقلیه جاده ای برای حمل کالا وجود دارد و از این تعداد 510 دستگاه وسیله نقلیه باربری با عمر بیشتر از 30 سال فعالیت می کنند که نیازمند نوسازی است.

وی اضافه می کند: بیش از سه درصد ناوگان با عمر بالای 30 سال کشور در آذربایجان غربی قرار دارند که این امر نوسازی این وسایل نقلیه را ضروری کرده است.

آقای شجاع کارشناس محیط زیست در ارومیه می گوید: اگرچه کاهش میزان عمر کامیون ها و اتوبوس ها یکی از ضروریات مهم در تامین سلامتی و ایمنی سفرهای جاده ای به شمار می رود اما مهمتر از همه این است که کاهش عمر ناوگان، موجب ارتقای سلامت عمومی و پایش آلودگی محیط زیست می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... ضرورت ساماندهی خودروهای فرسوده در آذربایجان غربی

گزارش مکتوب ... ضرورت ساماندهی خودروهای فرسوده در آذربایجان غربی