مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 05:352015-05-25سياسي

ادعای یک مقام سابق اردن: یمن انبار سلاح های ایرانی شده بود


تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ سیاسی 04/ 03/ 139400:21:31.

10وزیر سابق اطلاع رسانی اردن مدعی شد : یمن انبار سلاح بود و ایران از سال 2006 تا قبل از کودتا در یمن برای حوثی ها سلاح ارسال می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی الحدث ، صالح القلاب در بخش دیگر از برنامه عین الحدث گفت : طرح این سوال در ابتدا ضروری است که اگر عملیات طوفان قاطعیت رخ نمی داند چه اتفاقی رخ می داد.

؟ در حوزه نظامی همه گزارش های جهانی حاکی از آن است که نود درصد از سلاح موجود در دست حوثی ها و علی عبدالله صالح به خصوص انواع موشک ها و سلاح های سنگین نابود شده است.

یمن انبار سلاح بود و ایرانی ها از سال 2006 تا قبل از وقوع کودتا انواع سلاح ها را بارگیری و در بنادر یمن که به روی همه باز بود تخلیه می کردند.

هیچ کسی متعرض آنان نمی شد و در حدود شش سال یمن به انبار سلاح تبدیل شد و در جریان عملیات طوفان قاطعیت بیش از 90 درصد از آن نابود شده است.

البته هنوز سلاح ها و موشک هایی در یمن در انبارهای حوثی ها و نیروهای عبدالله صالح وجود دارد ولی اکثر آن ها نابود شده است.

موضوع دوم این است که کودتای حوثی ها و طرفداران علی عبدالله صالح ناکام ماند و اکنون کودتاچیان در قابل گروه های متحرک قرار دارند که در یک منطقه مستقر نیستند و نمی توانند کنترل منطقه ای را در اختیار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای یک مقام سابق اردن: یمن انبار سلاح های ایرانی شده بود

ادعای یک مقام سابق اردن: یمن انبار سلاح های ایرانی شده بود