مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 05:352015-05-25پزشكي

نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در ایران، مادر شد


نخستین فرزندی که با تلاش محققان کشور در مرکز درمان ناباروری یزد به روش حاملگی خارج رحمی متولد شده بود، اکنون به سن 25 سالگی رسیده و پس از ازدواج صاحب فرزندانی دوقلو شده است.

- این خبر را دکتر محمدحسین امیرارجمند که به عنوان برگزیده پیشکسوت حوزه تولید مثل در اولین کنگره بین المللی تولید مثل معرفی شد، به ایسنا اعلام کرد.

وی در سال 1355 در رشته علوم آزمایشگاهی از دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد و در سال 57 در سمت مسؤول آزمایشگاه بیمارستان افشار یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال 68 مرکز تحقیقاتی و درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری دکتر افلاطونیان و دکتر کریم زادگان و مشارکت دکتر ارجمند راه اندازی شد و وی به عنوان مسؤول این آزمایشگاه فعالیت های تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

وی در حاشیه اولین کنگره بین المللی تولید مثل در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که فعالیتهای تحقیقاتی خود را از سال 68 در مرکز تحقیقاتی ناباروری دانشگاه علوم پزشکی صدوقی آغاز کردم، گفت: با همکاری دکتر صفا الحسنی که به عنوان جنین شناس در آلمان مشغول به تحقیقات بود، اقدام به راه اندازی آزمایشگاه جنین شناسی در دانشگاه شهید صدوقی یزد کردیم که موفق به ایجاد چندین آزمایشگاه علمی و تکنیکی شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در ایران، مادر شد

نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در ایران، مادر شد