مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 00:052015-05-24اقتصادي

افزایش وام مسکن می تواند به خانه دار شدن جوانان منجر شود؟


باید فکر جدی تری برای خانه دار شدن جوانان کرد و این دست سیاست ها بیشتر به نظر می رسد که راهی برای تحقق اهداف دولت در سایر بخش ها و یا حداقل رونق ساخت و ساز و بخش تولید و عرضه است و در آن راه حل اساسی برای خانه دار شدن جوانان دیده نمی شود! - بالاخره پس از کشمکش های فراوان پیرامون چگونگی تعیین نرخ وام خرید مسکن در شهرهای بزرگ، این موضوع به تصویب نهایی رسید.

بر این اساس سقف وام خرید مسکن برای افرادی که برای نخستین بار قصد خرید مسکن دارند در شهر تهران 80 میلیون تومان و برای سایر شهرهای بزرگ نظیر مشهد 60 میلیون تومان اعلام شده است.

نرخی که البته جای سؤال های فراوانی دارد نظیر اینکه آیا این نرخ با توجه به وضعیت قیمت مسکن در شهرهای بزرگ می تواند تسهیلات قابل ملاحظه ای برای جوانانی باشد که قصد خرید مسکن دارند؟ آیا می تواند امیدهای جوانان برای خانه دار شدن افزایش دهد؟! برای پاسخ به این سؤالات ابتدا لازم است به اثرات تصویب این وام بر بازار مسکن بپردازیم و اینکه آیا با توجه به حجم بالای متقاضیان این وام امکان اعطای آن برای همه وجود دارد؟ در ارتباط با اثرات این تصمیم گیری جدید نظرات مختلفی مطرح شده است.

از جمله روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشت: سیگنال های مثبت حاصل از تصویب این طرح در بازار مسکن از فردای اعلام این مصوبه باعث تحری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش وام مسکن می تواند به خانه دار شدن جوانان منجر شود؟

افزایش وام مسکن می تواند به خانه دار شدن جوانان منجر شود؟