مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 خرداد 1394 ساعت 16:202015-05-24سياسي

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین: عمر مفید ساختمان در قزوین 30 سال است


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: عمر مفید ساختمان در این استان 30 سال است.

- " از قزوین، علی فرخ زاد در همایش ملی عمران و محیط زیست که ظهر امروز در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، ضرورت ارتقای عمر مفید ساختمان ها در حوزه های مختلف اجرایی را مطرح کرد.

وی با انتقاد از متوسط عمر پایین ساختمان ها در بخش هایی از کشور و استان قزوین نسبت به سایر کشورهای جهان عنوان کرد: این در حالی اتفاق می افتد که هزینه بسیاری در عرصه احداث بناهای مختلف ساختمانی به کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی وارد می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: در ایران و این استان متوسط عمر ساختمان ها 30 سال تخمین زده می شود که در کشورهای پیشرفته این عدد حداقل 100 سال است، بنابراین متخصصان و مهندسان جامعه باید برای ارتقای توان مهندسی و جبران این فاصله 70 ساله تلاش کنند.

وی تصریح کرد: لازم است عموم ساختمان ها و بناهای در حال احداث حتماً مهندس ناظر مقیم داشته باشند تا با نظارت دقیق بر مراحل مختلف ساخت و سازه ها به سمت کیفی شدن پیش بروند.

فرخ زاد با اشاره به مشکلات موجود در صنعت ساختمان، اظهار کرد: بنده از عموم فرهیختگان و صاحب نظران حوزه ساختمان تقاضا می کنم که به عنوان افراد اثرگذار، در نگرش و ذائقه مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین: عمر مفید ساختمان در قزوین 30 سال است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین: عمر مفید ساختمان در قزوین 30 سال است