مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 خرداد 1394 ساعت 12:002015-05-24اقتصادي

رییس سازمان زمین شناسی از برنامه ی جامع اکتشاف عناصر نادر خاکی خبر داد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی گفت: برنامه اصلی ما در سال جاری برنامه جامع اکتشاف عناصر نادر خاکی یا راهبردی است.

محمد تقی کُره ای در حاشیه همایش هفته معدن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه این عناصر ارزش زیادی دارند و بعضی از آنها همراه خود فناوری پیشرفته برای کشور می آورد افزود: قرار است در دو سال کل کشور زیر پوشش سیستماتیک این عناصر قرار گیرد و نتایج آن در اختیار متخصصان بخش های دولتی و خصوصی قرار گیرد.

وی از تلاش برای کاهش ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه اکتشاف معادن خبر داد و گفت: به همین منظور برای 34 عنصر معدنی در کشور راهبرد اکتشاف در مقیاس یک صد هزارم در دست اجر است تا محدوده های امید بخش اکتشاف این عناصر مشخص شود.

وی گفت: تا اواخر سال 95 این برنامه تدوین می شود تا سرمایه گذاران و بخش خصوصی بتوانند بر این اساس هدفمندتر کار کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی با بیان اینکه اکتشافات ما غالباً سطحی بوده و در عمق، خیلی کار خاصی نشده است افزود: برای رفع این مشکل هم برنامه ژئوفیزیک هوایی را تدوین کرده ایم.

کره ای با بیان اینکه طی ده سال گذشته فقط 200 هزار کیلومتر ژئو فیزیک خطی هوایی داشته ایم افزود: قرار است در 3 سال یعنی تا سال 96 دو میلیون و 700 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان زمین شناسی از برنامه ی جامع اکتشاف عناصر نادر خاکی خبر داد

رییس سازمان زمین شناسی از برنامه ی جامع اکتشاف عناصر نادر خاکی خبر داد