مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 16:302015-05-23بين الملل

دیپلمات سابق عراقی: پیدایش داعش نتیجه سیاست های نادرست آمریکاست


سفیر سابق عراق در آمریکا و سازمان ملل، اوضاع کنونی عراق و شکل گیری داعش را نتیجه سیاست های اشتباه آمریکا پس از اشغال عراق دانست .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سمیر الصمیدعی در گفتگویی با این شبکه درباره اختلافات در محافل داخلی آمریکا بر سر مقابله با گروه داعش و این که اعلام آمریکا مبنی بر بازنگری در راهبرد خود برای مقابله با داعش در عراق به معنای شکست راهبرد کنونی است، گفت: این امر به معنای یک شکست جدید نیست بلکه به معنای تراکم شکست های متعدد بر روی هم است.

این شکست ها نتیجه شکست های سابق است که از سال دو هزار و سه با رویکرد نادرستی که آمریکا برای اداره عراق در پیش گرفت، آغاز شد.

تصور آمریکا پس از ورود به عراق این بود که اگر قدرت را به احزاب دینی بدهد، از مخالفت های این احزاب در امان خواهد ماند، امنیت برقرار خواهد شد و همه کارها درست می شود؛ اما بعدا معلوم شد که این کار اشتباه بسیار بزرگی بوده است.

در ابتدا احزاب دینی اسلامی و کردها سازمان یافته تر بودند ولی این بدان معنا نیست که مردم نیز با آنها همراه بودند، قدرت سیاسی آنها در آن حدی که آمریکا تصور می کرد، نبود.

شورای حکومت انتقالی نیز بر اساس این تصور اشتباه که عراق دچار تقسیم بندی طایفه ای و دینی است، تشکیل شد، اما احزاب اسلامی پس از به دست گرفتن قدرت اقدام به تکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات سابق عراقی: پیدایش داعش نتیجه سیاست های نادرست آمریکاست

دیپلمات سابق عراقی: پیدایش داعش نتیجه سیاست های نادرست آمریکاست