مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 13:362015-05-23پزشكي

هشدار نسبت به عوارض مصرف بی رویه کورتون ها


مسئول آموزش کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، نسبت به عوارض مصرف بی رویه کورتون ها هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، دکتر نوشین محمد حسینی در خصوص کورتن ها و مصرف بی رویه آنها، گفت: کورتن ها به گروهی از داروها اطلاق می گردد که نام علمی آنها کورتیکو استرویید است و بسیار قوی بوده و در بازار دارویی به اشکال قرص، آمپول، اسپری و پمادهای موضعی عرضه می شوند.

وی افزود: این دارو ها علی رغم سودمندی های حیاتیشان برای درمان و نجات بیماران در صورت مصرف بی رویه و غیر منطقی می تواند مشکلات عدیده ای برای افراد ایجاد نماید.

محمدحسینی با بیان اینکه کورتیکواستروییدها موادی هستند که به صورت طبیعی در بدن و توسط غدد فوق کلیوی تولید می شوند، تصریح کرد: به جز در موارد خاص که ممکن است سیستم ایمنی بدن در اثر بیماری علیه خودش فعالیت کند یا مواردی مثل تصادفات شدید که آسیب های جدی به اعصاب وارد می شود یا در فشار خون های ریوی و مواردی از این قبیل نیاز به تامین خارج از بدن آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نحوه استفاده، مقدار و موارد اینچنینی این دارو ها باید با توصیه و نظارت پزشک صورت بگیرد عنوان کرد: کورتن کارهای بسیار مهمی برای ما انجام می دهند که از جمله انها کنترل آب بدن، الکترولیت آن و همچنین تنظیم غدد اصلی بدن مثل هیپوفیز و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به عوارض مصرف بی رویه کورتون ها

هشدار نسبت به عوارض مصرف بی رویه کورتون ها