مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 11:552015-05-23بين الملل

کارشناس قرقیز در گفت وگو با فارس: آل سعود در صورت تداوم جنگ در یمن فرو می پاشد


اندیشمند قرقیز تهاجم ریاض به یمن را حرکتی برای اخلال در روند مذاکرات هسته ای ایران برشمرد که طولانی شدن آن به زیان عربستان سعودی بوده و حتی ممکن است به فروپاشی نظام آل سعود منجر شود.

- قادر ملک اف کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی و رییس مرکز پژوهشی دین، حقوق و سیاست در مصاحبه با خبرنگار " در بیشکک، بحران آفرینی عربستان در یمن را در راستای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی و ایجاد اخلال در برنامه و روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای شورای امنیت برشمرد.

تهاجم ریاض به یمن؛ حرکتی برای اخلال در روند مذاکرات هسته ای ایران به اعتقاد وی، تهاجم عربستان به یمن برای مقابله با گسترش نفوذ منطقه ای ایران و با هدف به شکست کشاندن مذاکرات هسته ای انجام شده است.

قادر ملک اف سیاست های عربستان سعودی در منطقه را همسو و همپوشانی کننده سیاست های اسراییل برشمرد که هر 2 رژیم در سالیان اخیر همکاری بسیار نزدیکی در بحران های خاورمیانه داشته اند.

رییس مرکز پژوهشی دین، حقوق و سیاست اظهار داشت: ایران مقتدر برای اسراییل یک تهدید محسوب می شود و بدین سبب تل آویو تحریک کننده کشورهای عربی علیه ایران است.

طولانی شدن حمله به یمن و زیان عربستان وی اقدام نسنجیده سعودی ها در تهاجم به یمن را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: ریاض از پیامدهای ناگوار این جنگ در امان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس قرقیز در گفت وگو با فارس: آل سعود در صورت تداوم جنگ در یمن فرو می پاشد

کارشناس قرقیز در گفت وگو با فارس: آل سعود در صورت تداوم جنگ در یمن فرو می پاشد