مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 10:252015-05-23سياسي

به بهانه سوم خرداد میثاق با شهری تب دار


خرمشهر که به دست دشمن افتاد، همه ایرانیان با خود میثاق بستند تا آخرین قطره خون خود، برای بازپس گیری این شهرِ تب دار تلاش کنند.

- " از کرمان، امروز می خواهم قصه بگویم، قصه آدم هایی که خودشان قصه شدند تا آسمان زندگی ما همیشه پُرستاره باشد، آدم هایی که تک تکشان قهرمان هستند، آدم هایی که غیرت و شرفشان اجازه نداد یک شهرِ تب دار، تنها بماند.

آن روز، باران گلوله و ترکش که آمد، نشانه آغاز فصل خون بود و استقامت، همه به پا خاستند، از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، کوچک و بزرگ، خرمشهر میدان جنگ شده بود.

35 روز ایستادگی، آن هم با دست های خالی، شهامتی می خواست که دلیرمردان و شیرزنان خرمشهری به زیبایی آن را به نمایش گذاشتند.

خیلی ها شهید شدند، خیلی ها اسیر و خیلی ها هم آواره، دیگر از کوچه پس کوچه های خرمشهر صدای خنده کودکان نمی آمد، دیگر صدای گام های مردمانش به گوش نمی رسید.

تنها صدای توپ بود و تانک، تنها خرابه به چشم می آمد و نخل های سوخته، تنها دود بود و خمپاره، حالا دیگر خونین شهر به دست دشمن افتاده بود.

کم کم شیران از همه جای ایران به پا خاستند با لباس هایی به رنگ خاک و پیشانی بندهایی به رنگ خون، مکتب عشق فدایی می خواست، پیر و جوان، سپاهی و ارتشی نمی شناخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه سوم خرداد میثاق با شهری تب دار

به بهانه سوم خرداد میثاق با شهری تب دار