مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 08:502015-05-23بين الملل

گاردین : چرا هیات طالبان به تهران سفر کرد؟


روزنامه انگلیسی گاردین در تحلیلی این سئوال را مطرح کرد که چرا هیاتی از طالبان به ایران سفر کرد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، فرهاد پیکار در تحلیلی برای این روزنامه انگلیسی نوشت: گزارش ها حاکی از این است که یک هیات از مقامات طالبان این هفته به صورت مخفیانه به ایران سفر کردند.

این دیدار هم در کابل و هم در تهران این سئوال را مطرح کرد که چرا آنها ایران را انتخاب کردند، یک قدرت شیعی که با چندین دولت سنی و گروه های فرقه ای در خاورمیانه در جنگ نیابی وارد شده است و اینکه آیا ایران می تواند میزبان یک گروه سنی تندرو در خاک خود باشد؟ دو دشمن سابق، زمانی در آستانه یک جنگ تمام عیار بوده و در مقابل یکدیگر ایستاده بودند.

هرچند، وقتی بحث سیاست های منطقه ای مطرح می شود، دو طرف زمینه های مشترکی پیدا می کنند که از جمله می توان به نگرانی درباره گسترش نفوذ دولت اسلامی در منطقه اشاره کرد.

در سال 1998، تهران در یک نمایش نظامی آشکار، بیش از هفتاد هزار نیرو در مرز افغانستان مستقر و تهدید کرد که به افغانستان حمله می کند و انتقام کشته شدن هشت دیپلمات ایران به دست طالبان در شهر مزارشریف در شمال افغانستان در همان سال را می گیرد.

فرماندهان ایرانی، پیش بینی کرده بودند که در عرض بیست و چهار ساعت، رژیم طالبان را سرنگون خواهند کرد، اما این وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین : چرا هیات طالبان به تهران سفر کرد؟

گاردین : چرا هیات طالبان به تهران سفر کرد؟