مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 06:102015-05-23پزشكي

نظر یک متخصص درباره برگشت پذیری توبکتومی


برگشت از توبکتومی در خانم ها با هزینه بسیار بالاتر از انجام این عمل و با درصد ناچیز برگشت پذیری انجام می شود.

- یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در بیان مسائل علمی بهتر است صداقت داشته باشیم گفت: برگشت از توبکتومی در خانم ها با هزینه بسیار بالاتر از انجام این عمل و با درصد ناچیز برگشت پذیری انجام می شود.

طاهره لباف در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه توبکتومی در خانم ها یک روش عقیمی است و روش صرف جلوگیری از بارداری محسوب نمی شود، اظهار داشت: به عبارت دیگر این عمل جراحی با یک هزینه بسیار کم با امکانات کم انجام می شود ولی برای بازگشت از آن حداقل 10 برابر انجام این عمل هزینه لازم دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این کار اثرات مخرب هم دارد چرا که وقتی لوله بسته شده را به روش میکروسکوپی باز می کنید این لوله آسیب دیده است و مژک هایی که به باروری کمک می کند در حین توبکتومی از بین رفته است، لذا خیلی اوقات متوجه می شویم که فرد پس از عمل جراحی بارور نمی شود.

بانوی نخبه کشور در سال 87 تصریح کرد: برخی برای توجیه این روش اینگونه دلیل آوردند که توبکتومی روش عقیمی نیست چرا که با پیشرفت علم پزشکی و با کمک IVF می توانیم فرد را بارور کنیم در حالی که در پیشرفته ترین کشورهای دنیا با این روش فقط 35 تا 40 درصد موفقیت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر یک متخصص درباره برگشت پذیری توبکتومی

نظر یک متخصص درباره برگشت پذیری توبکتومی