مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 04:562015-05-23اقتصادي

فاکتورهای اصلی توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در ایران چیست؟


افزایش صادرات غیرنفتی همواره از مهمترین مسائل مورد نظر دست اندرکاران و سیاست گذاران اقتصادی برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور بوده و است و توجه خاصی را در برنامه های اول، - دوم، سوم و چهارم توسعه کشور به سمت خود معطوف ساخته است.

  عضو هیأت رییسه سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد است: ثبات در بازار، ثبات در نرخ ارز، مقررات زدایی و اطمینان خاطر دادن به صادرکننده فاکتورهایی هستند که می توانند به توسعه صادرات و ایجاد یک ارزش افزوده کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو "، صادرات همواره به عنوان موتور محرکه هر اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی است و نقشی بسزا در اقتصاد جهانی ایفا می نماید.

با تقویت ظرفیت های تولید و ایجاد ظرفیت های جدید و البته با هموار ساختن مسیر، توسعه صادرات با ارزش افزوده بیشتر فراهم شود.

با توجه به سند چشم انداز 20 ساله، صادرات غیرنفتی باید به گونه ای افزایش یابد که باعث اتکای کشور به صادرات محصولات غیر نفتی شود.

البته سالهاست که مسائلی همچون بهره وری پایین، بالا بودن هزینه های مالی تولید، چالش های رقابتی و ایجاد محدودیت های قانونی در روند صادرات مانع از دستیابی به این اهداف شده و تاثیرات منفی به همراه آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاکتورهای اصلی توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در ایران چیست؟

فاکتورهای اصلی توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در ایران چیست؟