مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 01:302015-05-22بين الملل

دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی فعالان زندانی در کشورهای شورای همکاری شد


دیده بان حقوق بشر روز جمعه در آستانه نشستی در سطح وزیران در قطر، از اتحادیه اروپا خواست به طور علنی آزادی فعالان سیاسی زندانی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را خواستار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از نیکوزیا، این درخواست در نامه ای که به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست روز یکشنبه شورای همکاری خلیج (فارس) - اتحادیه اروپا در سطح وزیران در دوحه، ارسال شد، مطرح شد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد صدها تن از مخالفان در سراسر این کشورهای خلیج (فارس) به علت استفاده از حق خود برای آزادی بیان زندانی شده اند.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد اتحادیه اروپا باید خواستار تغییر شود.

مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در بروکسل گفت : به رغم تعهد بارها اعلام شده اتحادیه اروپا در قبال حقوق بشر، این اتحادیه خیلی زیاد از مدافعان حقوق بشر در این کشورها در خلیج (فارس) حمایت نکرده است .

وی افزود : اتحادیه اروپا باید از شجاعت فعالان بازداشت شده در کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) الهام بگیرد و آزادی فوری آنها را خواستار شود .

دیده بان حقوق بشر بر وضع حقوق بشر در عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین، جایی که این دیده بان می گوید اوضاع همچنان رو به وخامت است ، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی فعالان زندانی در کشورهای شورای همکاری شد

دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی فعالان زندانی در کشورهای شورای همکاری شد