مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 21:252015-05-22سياسي

شورای امنیت قطعنامه مبارزه با تجارت غیر قانونی سلاح های سبک را تصویب کرد


شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه مبارزه با قاچاق و تجارت غیر قانونی سلاح های سبک را با 9 رای موافق و 6 رای ممتنع به تصویب رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل در جلسه صبح جمعه خود قطعنامه ای درباره مبارزه با قاچاق و تجارت غیر قانونی سلاح های سبک را بررسی و تصویب کرد.

نماینده لیتوانی که ریاست دوره ای این شورا را نیز بر عهده دارد، متن قطعنامه را حاصل تلاش ماه ها و هفته ها گفتگوی فشرده اعضا شورا دانست و گفت: از جلسه هفته پیش درخصوص بحث موضوع سلاح های سبک ، همکاری های خوب دوجانبه و چندجانبه ای را بین اعضای شورا شاهد بودیم.

ریمندا مورمکیت کاهش آسیب ها و همچنین تلفات غیر نظامیان و بیگناهان ناشی از قاچاق و استفاده سلاح های سبک را وظیفه شورای امنیت سازمان ملل و کشور های عضو دانست.

نماینده آمریکا این قطعنامه را متنی پیشگام در مبارزه با تجارت غیر قانونی و استفاده نادرست از سلاح های سبک خواند و گفت: مفاد جدید در این قطعنامه به مرور زمان تاثیر خود را در از بین بردن استفاده نادرست از سلاح های سبک خواهد گذشت و در نهایت صلح و امنیت جهانی را افزایش میدهد.

روسیه و چین به این قطعنامه رای ممتنع دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت قطعنامه مبارزه با تجارت غیر قانونی سلاح های سبک را تصویب کرد

شورای امنیت قطعنامه مبارزه با تجارت غیر قانونی سلاح های سبک را تصویب کرد