مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 19:002015-05-22دانش

پیشرفت در علم سلول درمانی، مساله ای راهبردی برای ایران


دبیر ستاد توسعه علوم و سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیشرفت در علوم سلول های بنیادی در کنار اهداف خداپسندانه ، مساله ای راهبردی برای کشور است و تمامی کشورها در آینده به این سمت خواهند رفت.

بگزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر امیرعلی حمیدیه امروز در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهدافزود: بعلت جدید بودن علم پزشکی بازساختی و استفاده از سلول های بنیادی، احتمال باقی ماندن در کورس رقابت با سایر کشورها برای ایران وجود دارد؛ اما باید دقت کنیم اگر در این رقابت جا بمانیم، باید به عرصه واردات و گیرنده عضو بودن ورود پیدا کنیم.

او علت تشکیل ستاد سلول های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کمک به پیشرفت کشور در عرصه این علم جدید دانست و افزود: هدف ستاد در کشور این است که استفاده از سلول در درمان، فازهای کارآزمایی بالینی خود را بگذراند و پس از آن وارد بازار استفاده همگانی مردم شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین اقدام ما در ستاد حل خلا مقررات در سلول درمانی است، افزود: یکی از اهداف ما این است که از این نوع سلولها برای درمان بیماری های صعب العلاج و کشنده استفاده کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت در علم سلول درمانی، مساله ای راهبردی برای ایران

پیشرفت در علم سلول درمانی، مساله ای راهبردی برای ایران