مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 17:302015-05-22سياسي

برگزاری جشنواره شیردوشان در دیباج


برگزاری جشنواره 10 روزه آیین سنتی شیر دوشان شهر دیباج دامغان با نام محلی quotation mark امامدر quotation mark به پایان رسید .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما در این جشنواره گله داران دیباجی ، شیر دام های خود را در پایان کوچ بهاره و قبل از ورود به مراتع ، به نیت فقرا و نذر امامزاده سید محمد (ع) می دوشند .

دبیر برگزاری این جشنواره گفت : در مدت برگزاری این جشنواره 10 روزه ، شیر 16 هزار راس گوسفند و بز دوشیده شد.

اسماعیل خراشی افزود : در این مدت دام ها در کنار تک درخت 2 هزار و 500 ساله ارس و در کنار بارگاه مطهر امامزاده سید محمد (ع) فرزند بلافصل امام جعفر صادق (ع) نگهداری و دوشیده شدند .

وی افزود : در روز پایانی این جشنواره ، تعدادی از گوسفندان نیز به نیت فقرا قربانی می شوند و نیمی از گوشت و شیرهای دوشیده شده بین نیازمندان توزیع می شود .

خراشی با بیان اینکه این جشنواره ، شکرانه رونق پرورش دام در دیباج است گفت : پس از پایان این جشنواره ، دامداران دام های خود را به مراتع میان بند می برند.

امروز در آخرین روز برگزاری جشنواره امامدر ، گوشت قربانی و شیر نذری بین مردم توزیع و نمایشگاه صنایع دستی و محصولات لبنی هم در دیباج برگزار شد .

آیین شیر دوشان که در زبان محلی به آن quotation mark امامدر quotation mark می گویند ، چهارم بهمن ماه سال 91 با شماره 890 در فهرست آثار ملی ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره شیردوشان در دیباج

برگزاری جشنواره شیردوشان در دیباج