مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 17:102015-05-22اقتصادي

پرداخت تسهیلات با سود 20 درصد به سود فعالان اقتصادی نیست


ما به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در تعیین نرخ سود بانکی ایراد اساسی داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما افضلی فرد گفت: باید یک تقسیم بندی خوب برای تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در ارائه تسهیلات فراهم شود تا فعالان اقتصادی با سود کمتر تسهیلات مناسب تری را بگیرند وگرنه پرداخت تسهیلات با نرخ سود حتی 20 درصد نیز به سود فعالان اقتصادی نخواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که بانک ها بخش خصوصی را رقیب خود می دانند قطعا این مجموعه ها را همراهی نخواهند کرد و زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را در همراهی آنها فراهم نمی آورند.

وی ادامه داد: در کنار پایین آمدن نرخ سود بانکی ما در مجلس به دنبال یک راهکار جدی هستیم تا صندوق توسعه ملی متناسب با توسعه یافتگی و یا توسعه نیافتگی استان ها توزیع اعتبارات و منابع را انجام دهد تا برخی از مشکلات و نارسایی ها در پرداخت این تسهیلات که امروز گریبانگیر تولید کنندگان ما شده، برطرف شود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس گفت: گفت: آنچه که در حوزه تقویت صنعت، تولید و جذب سرمایه گذاران برای ما مهم به نظر می رسد رفع موانع اداری و اجرایی و بانکی در مسیر ترغیب و تشویق آنها به حوزه سرمایه گذاری است که قطعا می تواند بیش از هر زمان دیگر زمینه حرکتی خوب و موثر را فراهم بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت تسهیلات با سود 20 درصد به سود فعالان اقتصادی نیست

پرداخت تسهیلات با سود 20 درصد به سود فعالان اقتصادی نیست